25 July 2013

ekspresikan dirimu

assalamualaikum...

warning : ini adalah entri seryes..ampun yaa kalau membosankan. >_^


kata orang kalau dah memiliki blog ni harus lah mengekspresikan perasaan dalam blog. korang setuju?? kalau korang tanya aku, aku akan cakap aku tak setuju sangat. separuhnya betul la. berkongsi sesuatu dengan pembaca. separuhnya tak perlula nak dikongsi-kongsi sangat. sebab apa? sebab banyak hati yang kita perlu jaga..

menggunakan blog atau apa apa akaun laman social untuk meluahkan segala perasaan adalah sesuatu yang perlu kita fikir-fikirkan. bayangkan la kalau sume menda nak luah, memang menjengkelkan bagi orang yang membaca. sudahnya bawak bergaduh jer..kalau tak bergaduh pon, orang akan benci dan menyampah dengan kita. 

ada jugak yang berpegang pada prinsip 'berkongsi sesuatu demi mendapatkan imbalan pahala dunia dan akhirat'. betul dah tuuu..tapi ada jugak yang menggunakan prinsip camni dengan terus mengaibkan orang lain. kononnya sebab nak berdakwah. jadi dia terus cari salah orang dan up kan diri sendiri dengan status good-good jer. sedihhh..padahal diri kita pon banyak jugak kurangnya. tapi salah orang lain jugak yang kita nampak. diri kita baik sokmo. tak makan dalam ker orang camni?? bak kata pepatah 'gajah depan mata tak nampak, semut seberang laut dia nampak' *hmm..betul ker camni pepatahnya? haha. Cik Naqhiah pon not so sure..ngehngeh

untuk itu, demi Ramadan yang masih tersisa dan Syawal yang bakal menjelma marilah kita sama-sama update diri kita. macam aku nih..kawan-kawan di alam fana tak ramai mana pon, dekat alam maya nih jugak la aku selalu lepak dengan kawan-kawan. jadi, haruslah alert apabila tampil di laman social. jangan nak main hentam kromo jer up status.. pesanan untuk diri sendiri jugak. mana tahu setiap kali aku menulis dah menyakitkan hati orang. samada dekat blog mahupon FB..ampun sangattt..memang tak bermaksud langsung. aku ambik kesempatan di bulan mulia ni la yer untuk mohon maaf. manusia selalu lalai dan tak sedar..

jadi, moh la sama-sama melakukan perubahan. ecehhh..ayat dah macam calon PRU14..=P

result exam dah kuar..Alhamdulilah..berakhir sudah ke'ngeri'an.. hikhik.


terima kasih buat yang sudi membaca <3

2 comments:

  1. cantik tudung,beli kat mana?hee :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks..kite beli on9 jer. dh lupa pulak beli dkt page mana sbb dh lama. beli pon dkt FB jer..^_^

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...