19 July 2013

sementara menunggu...

assalamualaikum...

haihh..Cik Naqhiah ni katanya penternak lemak jer. awat yang lama sangat tak hapdet blog nih?? hehe. sory. sory. ada yang merindu ker? iollz busy sikit..so, kalau rindu kat I tapi I tak hapdet, jemput la baca entry lama-lama yer..*perasan gila..padahal yang baca blog nih aku sorang jer pon..haha!

dulu aku penah cakap nak cari kerja sebab bosan duduk kat rumah, tapi mak tak bagi sebab suruh jaga tok. aku pon ok jela..bila lagi kan nak jaga tok. sementara aku ada kat rumah ni jela pon boleh jaga tok. 

jadi sebelum Ramadan itu hari kitaorang balik Kedah nak ambik tok, tapi tok tak mau ikut pulak. tok kata sakit kepala la, tak larat la.. hmm, penat pujuk tok. dia tak mau ikut jugak. akhirnya kami pon balik la Selangor dengan hampa..

dalam kereta...

emak : tok tak mau ikut la pulak..
aku : tak larat sangat la tu..umoq dia pon dah 80 lebih. nak dok dalam keta lama-lama, penat kot...
emak : itu la...
aku : mak..tok tak jadi mai rumah kita, boleh tak nak cari keja? hmm, en.viva ni sapa la nak tolong bayaq.. (sambil tepuk-tepuk stereng)
mak : mak memang tak mampu pon nak tolong bayaq...
aku : laaa...awat kata lagu tuuu..bukan skrip dia patut camni ka? Allah aih..pasai viva ni takyah risau la. nanti mak tolong ayong bayaq. bukan mahai sangat pon..
mak : banyak cantik!

hahaha..ketawa kami berderai. ( ececeh..bajet macam ayat novel sangat nak berderai-derai. =P )

balik jer kat rumah. fikir punya fikir. nak tanya Lola la. ada tak kerja dekat sekolah tempat dia mengajar. aku nak tanya jer..sebab dalam kepala nak stat keja lepas raya. kengkononnya nak berbakti kat rumah masa bulan Ramadan. hehe. *alasan..padahal sebenarnya malas nak keja waktu bulan puasa takut lembik..wahaha.

tapi, Lola dah wat kelam kabut dia. dia pujuk-pujuk aku suh datang keja cepat-cepat sebab takut orang lain sambar keja tuh. hmm, terpaksa la..makanya aku dah stat keja seminggu yang lepas..

Lola..aku tak tahu apa masalah kengkawan aku, suka sangat nyorok belakang aku kalau bergambar. besar sangat ker aku nih? cer cakap. cer cakap. huhu. anyway..hepy gila dapat jumpa Lola dekat sini. terasa macam balik ke zaman sekolah menengah. hehe

masa Lola bagitau aku kena ajar budak sekolah menengah, aku memang nerbes gila..pengalaman yang aku ada cuma ajar budak tadika ngan sekolah rendah jer..mampu ker? nyaris aku nak tarik diri. tapi Lola terus jer bagi semangat. bagus betul Lola ni..akhirnya, aku terima cabaran. dah kalau tak penah ada pengalaman, sekarang ni la masanya cari pengalaman. ye dak?


banyakkan buku? waktu aku daftar diri itu hari, aku terkezut gila..menda apa yang banyak sangat nih?? huhu. mati la aku...@_@

rupanya aku kena ajar sekolah menengah & sekolah rendah. semangat kau!! pagi petang mengajar. dah la subjek banyak gila nak meninggal.

Sekolah Menengah : 
  • Feqah
  • Tauhid
  • Bahasa Malaysia
  • Tasawwur Islam
  • Syariah Islamiah
Sekolah Rendah :
  • Sirah
  • Tajwid
  • Al-Quran
  • Akhlak

seminggu ni agak tunggang langgang la sikit sebab baru nak biasakan diri. tapi, juadah bukak puasa takda lagi la yang datang dari bazar..weollz dekat rumah ni tak jejak kaki lagi pon dekat bazar Ramadan. kite masak sendiri jer. balik rumah pukul 5.30pm terus masuk dapur dengan pakai baju kurung. heee..alhamdulilah..puas masak sendiri daripada beli kat bazar. walaupon masak simple-simple jer..

ok la..rasanya macam panjang benar entry kali nih. lain kali lak aku cerita pasal pengalaman mengajar budak-budak nih ya. daaa..


terima kasih buat yang sudi membaca <3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...