18 November 2022

Maldives : Part 4 (akhir)

assalamualaikum...

wahhh.. berjaya jugak bukak blog nih. nyaris lupa password. hahaha. pastu baru ingat password sama ja dengan gmail. fuh!

rindu gila nak taip balik. seminggu lepas asyik bukak blog baca entry lama-lama.. haihh rindu. so, hari ni gagahkan diri jugak bukak dah alang-alang nak hantar erph. pastu jom la taip pasal percutian Maldives. part last ja belum tulis. jom la cerita bagi habis walaupon orang dah malas nak baca cerita bertahun lama dah basi.. =P

aku tulis ni untuk aku jugak sebenarnya.. nanti-nanti boleh baca balik kenangan lama.. gittu!

nak baca story sebelum, boleh klik dekat bawah :

Maldives part 1

Maldives part 2

Maldives part 3

hari last ni sebenarnya dah takde kemana. kami check out hotel pukul 12. pastu bebas. flight malam. tapi naik bot ke airport petang.

pagi lepas breakfast, kami pegi mandi-mandi dulu depan hotel. tak bawa phone pon sebab nak enjoy ja mandi. kang bawak phone nak kena tinggal kat darat, sapa pulak nak tengok.. hilang nayaaa.. pagi ni suami memang tak larat dah nak makan makanan Maldives. dia makan cococruch dengan susu ja. pastu terus dia pi mandi. tinggal aku sorang-sorang melantak breakfast. haha. aku punya selera tetappp on.. kikiki.

settle mandi, naik hotel kemas2 barang tunggu masa check out. sempat la rendam megi makan sambil tengok TV. haha. megi makan dekat obersi nikmat yakmat. lepas checkout, tinggal barang dekat lobi, kami pi jalan-jalan dekat Maafushi ni. geng yang lain lepak ja kat lobi sebab diaorang semalam dah puas agaknya pusing sini. kami kan pi Adaaran.. so, hari ni la baru nak pusing Maafushi.

ambil gambar kenangan dengan hotel yang kitaorang duduk 3 malam kat sini. Kaani Grand Hotel.

Maafushi ni cantik sangat pantai dia.. air laut dia jernih MasyaAllah. ikan berenang tepi-tepi pantai ja. kami menyelam tepi pantai pon nampak macam-macam ikan. serius memang cantik sangat.. <3

fun fact, sebelum datang Maldives masing-masing diet.. 3 bulan on diet. pastu dapat pindah, diet terus kelaut dalam. sekarang dah ada anak lagi jangan cerita. haha. pastu tengok balik gambar ni ya Allah comeynya memasing. nampak fit. sekarang nampak fat! wahahaha.

ambik gambar puas-puas.. bukan senang nak mai sini. rasa cam sekali seumur hidup la kot mai sini. kalau ada duit confirm la nak pi tempat lain pulak.. takkan nak datang sini ja kan.. hehe

layan gambar jela yaa.. sebab kami memang pusing keliling pantai Maafushi ni. nak ambik gambar cantik-cantik ja. memang boleh buat wallpaper la lawo sangat laut dia..

sebelum balik kami ada singgah jugak beli souviner tambah-tambah sikit lagi. beli dekat kedai mamat ni. kedai Odex, yang ada aku tulis dalam entri sebelum ni. dia power cakap melayu. pastu senang tawar menawar dengan dia. masa nak keluar kedai kami tanya dia kat mana surau ka masjid nak solat. dia kata jom la dia bawak. dia pon nak solat. so, dia pon tutup kedai bawak kami pi masjid.

nama mamat tu dah tak ingat la.. 4 tahun lepas punya cerita. kalau aku ingat sesuatu sangat.. haha. mau  merajuk laki aku.. =P

masjid dia tak besar mana tapi Alhamdulillah cukup la untuk penduduk tempatan..

jalan-jalan lagi masuk dalam, jumpa sekolah depa..

letih dah jalan sepanjang hari, perut lapar.. nak try makanan lain laki aku risau tak boleh telan. takut keluar balik. pastu laki aku teringat makan dekat restoran Hotel Arena masa 1st time sampai sini. so, singgah sini la..

tak ingat nama nasi goreng ni. tapi ni dia masak style melayu punya. sedapp! tapi sepinggan ni macam puluhan ringgit la. hadap jela.. kalau tak kebuluran.. haha

sos life dari Malaysia ok.. depa memang banyak ambik barang dari Malaysia.

muka burn teruk.. baru dok 5 hari.. kalau dok sebulan tah la apa tahap rentungnya.. >_<

lepas makan kitaorang balik ke lobi hotel. lepak kejap tunggu masa. pastu nampak pulak gerai jus ni. jom try!

taktau apa nama buah ni.. unik sangat takda kat negara kita..

beli secawan buat raso raso.. sedappp. rasa cam buah tembikai campur betik. gitu la lebih kurang.

dalam pukul 5 camtu, gerak la kami naik bot untuk ke airport. bye-bye Maafushi!

bye-bye Maldives! sebuah percutian yang sangat menyeronokkan. sampai sekarang kalau pegi mana-mana laut, tetap teringat Maldives. sebab cantik sangat MasyaAllah.

ada rezeki kita teroka tempat lain pulak.. insyaAllah.