16 December 2012

cendol BAKAR!!!

assalamualaikum...

aku dah habis kursus..sudah selamat balik ke rumah aku kat rawang.yeah! ini hari jenjalan gi Kuala Selangor untuk pekena cendol bakar..

kalau ade orang yang tak penah makan cendol bakar nih,baik la aku cita siap-siap.selalunya orang excited gila nak makan cendol bakar sebab ingatkan cendol tuh kena bakar...tapi sebenarnya NON ADO! cendol tuh biasa jerk..macam cendol yang selalu kita makan.nama Bakar tuh diambil sempena nama datuk tuan punya gerai..

gerai ni senang jerk nak cari..kalau naik highway Latar, turun dekat Ijok.pastu ambik simpang untuk ke Kuala Selangor.korang street jerk,nanti dia ada banner tepi jalan bagitahu berapa kilometer lagi nak sampai gerai Cendol Bakar nih.kalau nampak alhamdulilah..takkan sesat.kalau tak nampak, cara paling mudah gerai nih sebelah stesen minyak Caltex.sebenarnya macam mustahil jerk nak sesat.sebab gerai nih tepi jalan.lagipon orang tak putus-putus datang gerai nih.kira boleh agak la..

siap ade banner sebesar alam lagi nak menunjukkan betapa femesnya cendol bakar nih..masuk paper uolls.kat paper nih la tercatat sejarah cendol bakar yang meletop kemain lagi nih..
korang ingat mcdonald,kfc jerk ada drive-thru..ha..cendol bakar nih pon ada drive thru tahu? sikit punya panjang line tunggu drive-thru nih.tak caya??

ini buktinya..sampai ke jalan orang beratur tahu..sekarang sudah percaya??
menu yang terdapat di gerai cendol bakar..
tyme order sempat lagi aku snap pembikinan di sebalik cendol bakar nih..anyway.pekerja dia memang cekap dan pantas.sebab tula boleh buat drive-thru.
5 cendol untuk 5 orang..dulang tuh tak class..memang tak class..huhu.yang class handbag aku jugak.wink.wink
cendol pulut durian..
cendol VVIP..

cendol tapai...
cendol VIP.. ( nampak macam sama je kan? hehe..aku main bubuh jerk nama-nama cendol tuh sebab aku sendiri pon tak cam..tapi,memang itula yang kitaorang order..)
mak aku yang chomel dan adik aku yang tembam..hihi.mengata adik aku tembam macam pipi aku kempis sangat yerk?? =P ha..kitaorang bukan order cendol jer. tapi dekat sini macam-macam ada.ada laksa,rojak,cucur udang,soto dan sebagainya..eh,eh..macam karangan UPSR pulak. =P

ada rupa dinasour tak adik aku nih?? buruk betol rupa..macam tak makan setahun..wuhuhu

aku punya cendol,cendol durian pulut..wei,ngantuk tahap maksima sebab makan pulut banyak..sebelum bertolak datang sini,kitaorang breakfast pulut durian dan pulut dengan ikan masin.mak aku masak.datang sini boleh pulak aku gi order lagi pulut durian.adoii..fenin terus nak habiskan cendol nih..dah tak terBAKAR lerr cendol nih.huhu





beriya kan tok aku makan? hehe..chomel jerk..
berkonsepkan tradisional..
burger bakar ada, aiskrim goreng ada..macam-macam ada..

nak berkongsi la sikit tentang pendapat aku pasal cendol bakar ni.bagi aku takde la sedap mana.biasa jerk.cendol dia sikit.bahan tu ok la.banyak jugak.ada nata de coco,ada jagung,kacang..tapi bahan utama adalah cendol betul x? so,cendol mestila banyak..tapi tadi aku makan,tak sempat nak kira dah habis dah.huhu. cuma bagi aku,gerai ni pandai buat kelainan la sebab ada drive-thru dan konsep gerai ni pon tradisional. sebab tu ramai orang.gerai lain pon banyak.nama pon kemain class lagi.kira cam nak saing jugak la.nasi ayam dara.rojaking.soto meletop.laksa power.pandai la korang kan..nama je lebih.rasanya tak seberapa jugak.huh!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...