23 September 2014

Taman Negara Tanjung Piai

assalamualaikum...

cuti sekolah hari tu, mak dan adik-adik aku turun Johor. sebab kebetulan sepupu aku kawin dengan orang Johor. jadi, keluarga kami mengikutla rombongan pengantin. dah alang-alang turun Johor, takkan tak bawak berjalan langsung. kesian pulak dah datang jauh-jauh. jadi, aku pon bawakla diaorang datang ke Taman Negara Tanjung Piai. aku sendiri pon belum pernah sampai kat Tanjung Piai nih.. hihi. jadi, jom la tengok apa yang menarik..

jauh jugak la Tanjung Piai nih,, kalau dari rumah sewa aku kat Taman Molek tu makan sejam lebih jugak.. mujur tak sesat. aku pakai Waze jer.

ada bayaran nak masuk tempat nih. Dewasa RM5. Warga emas RM3. Kanak-kanak aku dah lupa harga dia. tapi murah jela.. tak sampai RM10 pon. 

masuk jer dalam terus nampak batu nih..  Mercu Tanda Tanjung Piai

pastu terusss kite gedik-gedik nak snap. =P

ok.. jom tengok apa yang ada kat dalam..


masuk jer dalam nih, kita rasa sejuk jer.. sebab tempat nih kan diliputi dengan paya bakau dan dataran berlumpur. rasa nyaman yang amat..


hijau & nyaman..

kawasan ni agak luas jugak. keluasannya 926 hektar. agak tercungap-cungap jugak nak melawat semua kawasan. huhu

kami pergi jeti dulu.. ambik angin laut..

best sangat sebab angin kuat.. terasa macam dibuai-buai. 

masa kat sini, adik-adik aku dapat la mesej daripada Maxis. ' selamat datang ke Indonesia. jangan lupa hubungi keluarga ' gitu la kot mesej nya. tak ingat dah aku. dekat sangat ler tu Indonesia yer dak?? tah berenang-renang sikit dah sampai.. hihi

mak termenung jauh, rindu kat ayah ker? haha

dah puas layan perasaan, kita gerak pegi tempat lain plak..

sekarang kita bergerak ke Menara Pemerhati.. sepanjang perjalanan memang ditemani dengan paya bakau je yer..


tah pape tah mamat nih.. begini pulak posingnya.. mentang kita tak jumpa kera.. haha

dah sampai kat Menara Pemerhati.. Mak masa nih semangat la kengkononnya. sekali pastu dia tengok tangga nak naik tingkat atas macam tak kukuh, terus dia turun balik. 

tapi kat atas takde menda pon.. ini jer??? 

adik aku yang bongsu jugak untung.. langsung tak naik. dok tunggu jer kat bawah.

mari kita ke Penghujung Selatan Benua Asia...

kali ni lalu kat laut..

masa ni adik aku dapat pulak mesej dari Singapore.. ' selamat datang ke Singapore ' hehe.


rehat kejap sambil posing..

haaa.. dari kejauhan.. itu diaaa.. 

gaya jalan tu berkobar-kobar la kononnya.. =P

yea!! sudah berjaya sampai.. haha. over benau.

tahniah lagi!! haha. bangga jer datang sini. macam dah menang apa pulak.




 iolls dah sampai penghujung selatan benua Asia. uolls? hado?? haha. ( poyoooo.. orang lain tah dah datang lebih nampulohpat kali tak kecoh pon. gelabah jer ini budak.. =P )



terima kasih buat semua yang sudi membaca <3



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...