8 January 2014

throwback : 2013

assalamualaikum...

2013...bagi aku 2013 adalah tahun pemulihan.. kenapa pemulihan? sebab kalau korang penah baca entry aku dulu-dulu, korang mesti tau.. aku anggap 2012 macam tahun dukacita la.. walaupun banyak jugak yang manis, tapi kalau ingat jer 2012 terasa macam kena siat-siat jer jantung nih. rasa sakit sangat..huhu.

2013 datang dan aku cuba menghilangkan rasa sakit tu. Alhamdulilah..sudah sembuh sepenuhnya. (macam kronik sangat bunyi nyer..hoho) syukur sebab Allah hadiahkan teman-teman yang sangat baik. dan aku dikelilingi manusia-manusia sweet yang selalu jer bagi semangat untuk aku terus kuat. aku sangat-sangat hargai.. even ada yang tak pernah rapat dengan aku pon tetiba nak volunteer dengar masalah aku. aww! suweet sangat. terima kasih bebanyak yer.. aku sangat terharu. tapi tak tau camna nak tunjukkan rasa terharu aku. hehe.

so, this is sweet 2013.. check it out! (^_~)

PRAKTIKUM


start jer 2013, aku dah sibuk.. banyak sangat commitment sampai aku dah takde masa nak pikir hal peribadi. dengan praktikumnya, pastu jawatan kat sekolah pon boleh tahan jugak. S/U Hoki dan S/U Kebersihan. bagus jugak banyak kerja.. kalau aku mengelamun jer, mulala nak sawan sorang-sorang. huhu. aku rasa part praktikum memang aku takkan lupa seumur hidup. sebab ini lah permulaan kerjaya aku. bestnya, aku dapat lecturer dan guru pembimbing yang sangat baik. langsung tak pressure aku. aku ni wat keja ala kadar pon dia letak markah aku melambung-lambung. siap nak calonkan aku pelajar praktikum cemerlang. baik melampau! padahal aku rasa diaorang pon tau aku tak layak langsung nak dapat cemerlang. tsskk -,-'


PRU 13 : FIRST TIME UNDI

semangat turun mengundi kali pertama ni tak tau nak cakap laa.. sebelum mengundi tu memang berkobar-kobar dok memikirkan nak pangkah sapa. sanggup aku hadap ceramah *tutt* tengah malam, berdiri dalam hujan bagai. padahal besok pagi nak kena pegi kerja. kebangkitan rakyat katanyeww..haha. syukur calon yang aku pangkah menang. so, takdela nak SAYANGI SELANGOR lagi dah..ops! haha.


SKTE : DALAM KENANGAN

kerjaya aku sebagai guru bermula dekat SKTE..of coz aku mengharapkan posting dekat sekolah yang sama sebab aku dah sangat selesa dekat situ. tapi sebaliknya yang berlaku. tahun last aku berada di SKTE adalah 2013.. rinduuu... T_T


SESI TERAKHIR DI IPG KPM

sesi terakhir datang ke IPG KPM untuk study dan ambik exam.. seryes pengalaman yang sangat best. dapat timba ilmu dalam bidang pendidikan sekaligus mempersiapkan diri untuk menghadapi kerjaya guru. dan gambar nih memang betul-betul hari last aku gi tangkap dengan kawan-kawan aku. kenangan katanyeww.. =P


PART TIME : SEK AGAMA SARAN

tunggu posting bukan main lama, terpaksa aku cari kerja sementara. Alhamdulilah sebab tetiba dapat tau Lola kerja dekat dengan rumah aku. so, dapat la suruh dia adjust aku dekat sekolah tu. environment dekat Sek Saran memang lain daripada sekolah kebangsaan. biasala..sekolah agama kan..budak-budaknya lebih tertib. nak ajar mengaji pon tak payah la ko sakit kepala sebab diaorang tuh walaupun ada yang main-main tapi suma dah pandai mengaji. Alhamdulilah.. yang lelaki kat belakang tu suma anak murid kitaorang. baru form 3. family si Aiman buat rumah terbuka jemput cikgu-cikgu suma..


AIDILFITRI 2013

family aku jarang nak pakai sedondon time raya. sebab setiap tahun, walaupun kat rumah dah bincang nak pakai kaler gini gini, tapi bila sampai kat kedai mesti tersasar. last-last, ko pakai jela kaler ape ko nak. janji ko pakai baju. haha. tapi tahun nih baru la berjaya dapatkan kaler yang sedondon. walaupun takdela sama sangat, tapi ok la..tak la nampak berkecamuk sangat kalernya..heee


BERPINDAH KE SKUT 

SK Ulu Tiram Johor. posting aku yang kedua. mungkin bakal berada lama di sekolah nih.. pertama kali tengok sekolah nih, apa yang terlintas dalam kepala aku. ' mak aii! tingginya..kurus aku! ' haha. hakikatnya.. aku tak kurus-kurus pon..hampehh..haha. apa-apa pon, sekolah nih pon best..sebab cikgu kat sini cepat mesra. tak lokek ilmu. Alhamdulilah..


KONVO : DIP PENDIDIKAN

aku bersyukur akhirnya aku berjaya menamatkan pengajian mengikut jangka waktu yang ditetapkan. amboi ayat. haha. yelaa..aku risau gila kalau aku sangkut masa exam. dah la bukannya datang dari keluarga orang senang. kalau aku yang sulong nih sangkut, of coz mak ngan ayah aku sedih..huhu. ( tetiba pulak wat ayat touching )


itu jela rasanya moment yang aku nak view sepanjang 2013. sebenarnya 2013 adalah detik-detik permulaan kerjaya aku. dalam tahun ni saja, aku dah beralih kepada 3 buah sekolah. hehe.

semoga 2014 akan lebih banyak perkara manis berlaku.

i hope! i hope! i hope! 
xoxo! publish! ( baca dengan gaya Lisa Surihani dalam filem Istanbul Aku Datang )



terima kasih buat yang sudi membaca <3


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...