16 January 2014

baby baby booooo..

assalamualaikum...


pernah dulu lecturer aku tanya pada kami dalam kelas Ilmu Pendidikan.

' kenapa kamu nak jadi cikgu? '

aku jawab, ' sebab saya suka budak-budak.. '

dan, lecturer memuji aku. ' bagus!! itu adalah salah satu ciri-ciri guru yang baik.. '

kembang semangkuk! haha.. 

padahal sebenarnya aku suka baby..bukan budak.. sebab baby kiut..kalau dia mengada pon dia still comey. kalau budak-budak yang dah besar tuh, dok buat mengada, nak jer aku pang sekali. haha.

aku ada banyak sangat gambar baby..sebab bila aku rasa rindu, aku leh tenung-tenung gambar tuh dan menimbulkan stress pada diri sendiri. huhu. 

ini kali nak kongsi koleksi gambar aku bersama baby baby. nampak la keibuan sikit. walaupun tak tau bilanya nak jadi ibu. kihkih!

budak nih nama dia Bunyamin.. jumpa masa kat ceramah Ustaz Azhar Idrus. comey gilaaa..pastu baik pulak. jenis tak kisah dengan orang. gomol dia tahap nak tercekik pon tak nangis..haha

ini anak sepupu aku Amirul. dia sakit.. dalam kepala dia ada banyak air. nama sakit dia aku tak tau. aku bukannya ingat sangat jenis nama sakit nih. huhu. tapi Amirul ni sekarang dah makin ok. kuat gelak dan sembang. tapi sembang cara dia la. tak faham pekenama. haha 

Gedam..nama Adam. tapi sebab dulu masa kecik-kecik dia gemuk sangat, terus orang panggil Gedam. hehe. geram dengan perangai dia. suka sangat berlakon..

anak kawan mak..aku culik masa family day ofis mak. tapi nama dia aku tak tau. budak nih baik dan tak kisah orang. i like!

anak BFF aku, Wani. kiut macam aunty Naqhiah jugak..haha.

anak Mak Njang aku.. baru berapa hari tah masa nih.. aku sebenarnya tak pandai sangat pegang budak kecik yang masih lembut cenggini. so, keras la sikit. aku tak berani nak gerak-gerak takut budak nih terkehel. muka aku tu dah terang-terang nampak cuak. =P

Adam..anak sepupu aku jugak. sikit punya susah nak tangkap gambar dengan budak nih sebab nakal sangat. tak reti dok diam. muka dia tuh sentiasa jer ada calar-calar. ikut perangai bapak dia la tuh! haha

gambar gegar..haha. Mohammad nih comey sangat. walaupun muka dia innoncent habis, tapi nakal nih. duduk tak diam. kejap panjat, kejap merabat. maka, janganlah percaya pada wajah innocent beliau. kihkih


banyak sebenarnya koleksi gambar dengan baby..tapi tak larat pulak aku nak upload. haha. walaupun nampak macamlah penyayang sangat, tapi janganlah korang membayangkan yang aku kat sekolah sangat manjakan budak-budak. NON-ADO! 

bila masuk kelas, karakter aku totally different. aku tak suka bagi muka kat budak-budak dalam kelas aku. harus tegas. walaupun kadang-kadang geram jugak bila tengok budak darjah 1 & 2 yang comel-comel. macam nak picit jer pipi diaorang. tapi aku harus kawal keinginan aku. haha.



nota kaki : 

Dayah dah pregnant..sesungguhnya aku pon eksited jugak. hope Dayah akan kuat dan dapat melahirkan baby yang sihat, comel & gebu macam dia. haha.




terima kasih buat yang sudi membaca <3


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...