17 December 2013

jom try 6D motion adventure!

assalamualaikum...

hari ni nak share pengalaman tengok pawagam 6D. selalu kalau tengok movie biasa ada 3D jer kan? layan yang 3D pon dah rasa gempak. ini kan pulak 6D..memang terbaek la! tiada pertikaian lagi..hoho x_x

6D ni bukan movie biasa. dia animasi jer..ada lebih 20 pilihan animasi tak silap aku. apa yang best pasal 6D nih? best sebab korang akan rasa real habis. dengan kerusi yang bergerak, ada angin, asap dan air.

kami layan 6D nih dekat Wangsa Walk. pawagam dia dekat tingkat bawah sekali. sebelah kedai Kebab Turki. kitaorang memula taktau kat mana, habis pusing satu Wangsa Walk. tingkat bawah pon ada 3 kali kami tawaf. naik tercabut lutut aku. aku siap kata ' cukup 7 kali tawaf nih dah boleh haji dah kita 5 orang. ' haha. guwau overload..

pawagam dia kecik jer..nampak langsir belakang tuh? ha..situ la pawagamnyer.. kita akan masuk by group. memang best! sebab takde nak campur dengan orang lain. ada TV kat luar. dia akan tayang muka kita masa dok kat dalam. malu weyh..dah la menjerit tak hengat!

keadaan dalam pawagam.. ada 8 kerusi jer. 

kami pilih animasi Roller Coster dan rasa seolah-olah macam betul-betul naik Roller Coster. Roller Coster yang macam berhantu. dah la laju..pastu siap ada binatang bagai nak kacau-kacau. masa binatang tu datang, adala dia sembur-sembur air. kengkonon macam kena sengat la.. pastu ada satu part tuh memang ngeri la..tengah-tengah Roller Coster tu laju, boleh pulak landasan dia hilang. pastu menjunam ke bawah. gila ko! adik aku jerit macam nak pecah pawagam tuh. haha.


bayaran masuk :

adult : rm15
children : rm12
* ada package. masuk 3 orang percuma 1.


sekali masuk ambik masa lebih kurang 10 hingga 15 minit jer. tapi bila ko masuk dalam tuh, tak rasa pon masa tu kejap. rasa macam lama gila.. sebab adventure habis. aku sampai berpeluh-peluh kat dalam tuh walaupun ada aircond. punyala habis tenaga aku menjerit. heee


 lepas habis tayangan, kitaorang melantak Kebab Turki dekat sebelah pawagam tuh..

dah penat menjerit.. of coz lapar.. 

 Kebab Turki ni pon terbaek! penah masuk rancangan Jalan-Jalan Cari Makan. 

 kemahen Dak Abang melantak!

pasni nak try animasi Racing plak.. korang pon kena try k! aku jamin korang mesti puas hati! adik-adik aku bukan main seronok lagi.. puas pulak dapat belanja diaorang 6D nih. hehe


terima kasih buat yang sudi membaca <3


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...