26 November 2013

penang & BFF..

assalamualaikum...

habis jer konvo itu hari, aku terus balik kampung. mak aku ajak ambik tok kat kampung. dah cuti sekolah kann. adala orang nak jaga tok. kalau hari biasa takde sapa kat rumah. Alhamdulilah kali ni tok nak ikut kami balik KL..^_^

aku balik kampung dengan mak dan adik bongsu jer. dalam 4 hari gak la dok kat kampung. dah settle jenjalan kat rumah sedara mara di Sg. Petani, mak tanya aku..

' besok kita nak pi mana? jalan rumah kawan ayong? '
' emm..sapa? '
' kot nak pi rumah Mumtaz ka Lola ka..'
' kat Baling nuu? dak kot mak..Mumtaz tu ayong dah jumpa masa konvo. Lola tu pon bukannya lama tak jumpa..dia kan dok ngajaq Sg. Buaya jaa..takyah laa..' aku tolak cadangan mak..tapi tetiba terfikir pulak.
' mak, kita pi Penang nak? lama orang tak jumpa Wani..anak dia pon dah besaq-besaq..'
' mak ok jaa..ayong yang nak bawak keta. bukan mak. mak ikut jaa..'

aku terus mesej Wani lepas borak dengan mak. Wani dengan rakusnya terus col aku. seryes laju gila dia respon mesej aku. hehe. Wani eksited sangat bila aku ajak dia jumpa. aku pon eksited jugak sebab dah lama sangat tak jumpa dia. ada 2 3 tahun kot..

aku ajak Wani jumpa kat Padang Kota..sebabnya aku takut nak pegi rumah dia kat Balik Pulau..dah la tak ingat jalan. pastu jalan nak pegi rumah dia berbukit-bukit, bukan berbukit jer siap dengan bengkang-bengkok lagi. dah macam jalan pegi Cameron. seram meh! hukhuk.

so, berjanji kat Padang Kota jela...


memula ingat nak pegi Penang naik feri..sebab kalau turun dari feri, jeti feri dengan Padang Kota memang dah dekat sangat.. tapi dah tersilap masuk jalan. ikut jambatan jela.. Alhamdulilah..tak sesat. Penang jer pon..jangan ko nak buat malu pegi sesat pulak. huhu


kami pegi bertiga jer.. aku, mak dan adik..


dah sampai Penang, aku mesej Wani..dia baru nak kuar rumah. so, aku ajak adik ngan mak jenjalan dulu kat dalam Taman Kota Lama.


dah kali ke berapa tah masuk tempat nih.. aku pon tak ingat. tapi banyak kali dah masuk..disebabkan tak tau nak buat apa, masuk jela..

bayaran masuk, Dewasa RM2.. Kanak-kanak RM1. tapi aku terus terang la eh..bohsan kot tempat nih. haha! dah takde mende.. pameran pon macam NON-ADO jer..


sendu jer tempat nih..macam takde orang jaga.. 

poyos..gambar belakang dengan cara aku posing langsung takde kena mengena.. tapi, ada aku kesah??

dah alang-alang masuk..bergambar jela sampai lebam..hoho



lepas dah habis pusing..kami pon gerak pegi dekat foodcourt Padang Kota..


ni diaa..masa kitaorang sampai, awal lagi..dalam pukul 11 pagi gitu laa..banyak kedai yang tak bukak lagi. yang dah bukak pon tengah dok kelam kabut lagi..

panaih-panaih nih kita pekena aih kacang memang terbaek baq hang! haha

pasemboq Padang Kota! nalla punya! sempoi...^_^


pastu Wani pon sampai dengan anak-anak dia..husband dia takde sebab gi kursus kat Bangkok. first aku nampak Wani, aku tengok Wani dah makin kurus..makin cantik berseri-seri. seri ibu-ibu gitu..


anak Wani yang sulong lebih mirip macam Wani. tapi dia tak mau dengan orang. asyik berkepit dengan Wani jer..

yang no 2 nih sempoi..mau dengan orang..sapa ambik pon tak kisah. baik jerr..takde nak nangis-nangis.


so, aku asyik pegang yang no 2 ni jela..ape eh namanya? Faqihan kot..lupa dah haih..haha

sebelum balik aku ajak Wani tangkap gambar tepi laut..

hepy tengok Wani dengan anak-anak.. jeles aku! huhu.

pastu kami terus balik..balik naik feri..




hepy gila dapat jumpa Wani..Wani bestfriend aku dari sekolah menengah lagi. kawan dengan Wani memang best..sebab Wani nih jenis yang sempoi..walaupun kitaorang punya sifat berbeza tapi kitaorang ngam. jarang nak bergaduh. kalau gaduh pon gaduh-gaduh manja..haha

Wani pendiam. Aku banyak cakap. sifat yang memang kontra habis. tapi sebab tuh kitaorang boleh rapat. sebab Wani pendengar yang baik. kalau aku cakap, dia dengar jer..layan jer..sikit tak merungut. kalau aku marah pon Wani dengar jugak. haha. best gila! mana ada orang lain yang leh layan aku macam Wani layan aku. sikit punya sabar..sebab tuh aku sayang Wani. walaupun sekarang kami dah jauh...tetap jer Wani best friend aku sampai bila-bila. forever and ever...cewaahhh! @_@

terima kasih buat yang sudi mambaca <3


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...