2 December 2013

hari jubah...

assalamualaikum...

ini basi punya cerita..hehe. terpaksa tangguhkan entry nih disebabkan inernet slow. @_@

Alhamdulilah..dapat konvo kali ke-2. aku tak tau nak gambarkan sebenarnya perasaan bila dah habis study. ingat lagi masa M-Test. punya la banyak soklan. sampai last-last aku tak larat nak pikir dah. aku main taram jer. ingatkan masa tuh dah sangkut. alhamdulilah..lepas.

dapat interview..ada dua bahagian. ujian lisan dan bertulis. yang bertulis jangan ko tanya. aku pon dah tak ingat apa soklan dia. yang penting, aku tak leh jawab. haha. yang lisan, aku cakap main sedap jer. sesedap rasa. huhu. rezeki dari Allah..lulus.

masuk IPG, syukur yang amat-amat sebab dapat kawan-kawan yang baik. tak kedekut ilmu langsung. faham-faham laa..aku nih kan blur..itu tak faham. ini tak faham. kawan-kawan la yang banyak bantu..

praktikum dekat sekolah pon best sebab cikgu-cikgu kat situ sangat memahami. nak bagi kerja banyak-banyak kat aku pon macam tak sampai hati sebab tahu aku student. banyak assignment. lecturer yang observe aku pon terbaek! langsung tak pressure aku. selalu bagi komen yang positif dan membina. banyak bagi nasihat itu dan ini.

exam...aku dah tau otak aku lembab. tapi aku nih pemalas. dari dulu-dulu lagi, aku tak reti nak study awal-awal. last minit punya study, masuk dalam dewan mula la bercelaru habis. senget betul! tapi, Allah tak kedekut dengan aku..masih jugak aku dapat nikmat rezeki daripadaNya..lulus.

interview SPP..part paling nervous sekali dalam cerita nih. aku tak banyak study pasal menteri-menteri. sebabnya aku malas nak hafal nama diaorang yang berjela-jela. nama tuh sebanarnya takdela panjang sangat. tapi pangkatnya melebih-lebih. Yang Berhormat la, Yang Berbahagia la, Tan Sri la, Dato la..rimas aku. haha. sesuka hati nak rimas-rimas. last-last sifat malas makan diri. itu jela pon yang dia dok tanya dalam bilik interview. ko fikir aku mampu?? huhu

aku jeling-jeling kawan sebelah. diaorang pon kumat kamit bagi jawapan. baik betul..baru jumpa sehari dah ada semangat setia kawan..hehe. Alhamdulilah..lulus.

terima kasih ALLAH... atas kurniaan rezeki yang tak henti-henti. tak mungkin aku mampu mengecap kejayaan hari ini andai bukan mendapat pertolongan dari-Mu. T_T

RAPTAI : 17 NOV 2013

raptai konvo berlangsung pada 17 Nov 2013 hari Ahad. stat pukul 9 pagi sampai 1 tengahhari. aku pegi dengan adik perempuan dan mak. kami sampai lambat sebab sesat..well..dah biasa sangat. Naqhiah dengan Sesat dah macam merpati dua sejoli. ( tak tau apa kaitan ) sampai dewan Maeps pukul 11.30 pagi. 

tetiba satu lagi perkara sengal berlaku. borang jubah tertinggal. ko nak pegi ambik jubah, tapi borang jubah tertinggal. boleh?? huhu. masa tuh macam nak nangis. dah la sesat dekat 2 jam. pastu tertinggal borang. nak patah balik Rawang? ngeri betul..huhu. pastu adik ngan mak aku suh pegi tanya dulu kat kaunter jubah. kot-kot boleh try bodek ker hape..

so, aku pon pegi la kaunter dan tanya. sekali Cikgu tu relaks jer kasi jubah sume.. tak kisah pon takde borang sebab diaorang dah ade bukti pembayaran. fuhhh..lega..kalau diaorang suh aku patah balik ambik borang, aku nak pegi cari bangunan paling tinggi, terjun!! haha. guwau jerr...^_^

aku tolong ambik jubah dua orang kawan kelas aku..so, dapat la mak dan Jiha melaram kejap.

dah bagitau dah kat Ika dan Kak Niza..halal eh korang, mak dan adik kite pinjam kejap..hehe

omey jer mak..dah dua kali mak melaram pakai jubah konvo. dulu masa konvo Degree aku..hehe

pembakar semangat...

nak jugak tempek gambar nih walaupun bergegar.. ni satu-satunya gambar yang aku dapat dok dekat banner konvo..lepas tu kemain ramai orang nak bergambar. malas la aku nak berebut..huhu


KONVO DIPLOMA PENDIDIKAN : 21 NOV 2013

dah kali kedua konvo, perasaan eksited tuh dah hilang..rasa biasa-biasa jer. aku pegi konvo sebab nak jumpa kawan-kawan. dan semestinya nak ambik transkrip aku sendiri. malasla nak pos-pos bagai. sendiri ambik lagi puas hati. hehe.

istiadat konvokesyen berlangsung pukul 8 pagi. aku sampai ngam-ngam jer dengan masa istiadat. jalan jem baq hang..kena bebel sedas dengan urussetia konvo sebab lambat. huhu. bestnya konvo kali nih, majlis berjalan dengan lancar dan cepat. ok..cepat tuh yang best. haha. bosan nak dok dalam dewan lama-lama. 

memula aku ingat mak ngan adik-adik aku dok luar. sebab awal-awal tuh mak aku cakap malas nak masuk sebab bosan dok dalam dewan. tengok jer..kalau kat luar boleh makan-makan kacang ker, popcorn ker.. ( popcorn aku pepandai menambah. mak aku tak cakap gitu pon. haha )

so, aku agak risaula kalau majlis habis lambat sangat. rupa-rupanya mak ngan adik-adik aku masuk dalam dewan. aku perasan lepas aku dah ambik transkrip atas pentas, aku nampak adik-adik ngan mak aku kat hujung dewan. eh. eh. camna pulak diaorang sume leh masuk?? pas masuk ada dua jer..

rupa-rupanya mak ngan adik-adik aku pegi buat onar dekat situ. haha. membodek urussetia yang jaga pintu tu nak masuk. bagi chance la dekat sorang yang takde pas. memula urussetia tu tak bagi, mak ngan adik-adik aku turun naik, ke hulu ke hilir. mintak simpati. haha. last-last, urussetia tu panggil. ade sorang tetamu yang kuar. dia bagi pas dia kat diaorang. makanya, leh la tiga-tiga orang masuk..adoiiil laaa..haha

bersama rakan sekelas..tahniah semua. ^_^

terlampau ramai sangat masa nih. aku semput sebenarnya tengok kiri kanan depan belakang pakat ambik gambar..rimas pulak! tengok..gambar pon macam tersepit jer..mana tak nya..kat sebelah tu pon ade orang bergambar..

tetiba nampak Mumtaz. BFF aku masa study KUIN dulu. sebenarnya takdela tetiba sangat.. aku dah tau Mumtaz satu sidang dengan aku. pagi-pagi masa sampai tuh, Mumtaz dah datang salam dengan aku. tapi tak sempat apa, kena beratur masuk dewan dah. lepas habis majlis, nampak Mumtaz terus tarik dia bergambar dengan aku. kelam kabut gila..sempat tangkap gambar seketul jer. pastu terus masing-masing pegi dekat port masing-masing. aku bergambar dengan kawan-kawan. Mumtaz bergambar dengan family dia..aku pon tak sempat nak salam dengan mak dia ke hape..tak perasan orang dah waktu tuh. rupanya mak Mumtaz ade kat belakang tu jer..huhu. sory makcik..tak perasan..nanti Mumtaz dapat baby saya pegi rumah yer..haha ( yer sangat la tuh.. )

dah tangkap gambar seketul dua dengan kawan-kawan, masing-masing pon berpecah..biasala. time konvo bukannya orang nak borak sangat. ko dapat jumpa bersalam sikit-sikit pon dah cukup rahmat. pastu masing-masing buat haluan masing-masing. aku pegi cari mak dan adik-adik aku.

jumpa jer dengan diaorang, aku tanya. ' mana bunga? ' 
' bunga takda..nak aiskrim tak? '
' huh?? '
 $%&(&%#!$%%&

k...konvo dapat aiskrim..pakat-pakat la makan sorang sebatang di atas kejayaan aku dapat Diploma Pendidikan.. -,-'

tahun depan Jiha konvo aku kasi lolipop Chupa Chupy jer..haha. rasakan! 


terima kasih buat yang sudi baca <3


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...