2 November 2013

macam sunyi jer. macam sunyi jer.

assalamualaikum...

hahaha! tajuk entry apa macam? macam mau lempang jer kannn..namun, apa ku kesah?? =P 

memula aku macam pelik asal orang asyik cakap ' macam cantik jer, macam cantik jer, macam comel jer, macam comel jer. ' pehal sume orang nih..sawan ker? haha. pastu sibuk la aku whatsapp dekat group. tanya adik-adik aku..ooo..rupanya ade budak wat video..patutlaaa..

ok..tadi tuh mukadimah jer. takde pon nak cerita pasal video tuh. bukan keja aku nak komen pasal orang lain..hehe. 

ni sebenarnya nak cerita...

dekat sebulan setengah jugak la dok dengan makcik Siti. walaupon sebulan setengah cuma satu tempoh yang pendek, tapi of coz la meninggalkan satu kenangan manis. bila makcik dah takde, rasa sunyi jer rumah.

dulu, pagi-pagi pukul 4.30 camtu dah dengar makcik dok ketung ketang kat dapur. bunyi tumbuk lesung batu, menumis bawang..aku terjaga sebab dengar makcik masak. tapi tetap la kan pas terjaga tu tido balik. haha. idak lerr teman nak bangun awee grupe ituuu..

makcik banyak mulut. dia macam tak penat-penat bercakap. aku yang banyak cakap ni pon kalah dengan dia. hehe. bayangkan, pepagi pon dia boleh berborak. aku nih muka tak sempat nak basuh lagi pon, dia leh ajak berborak. haha. selera pulak dia tengok muka aku yang tak basuh ni nak ajak berborak..kahkah

petang, makcik balik dari sekolah, biasanya makcik terus pegi mesin kain. pastu melepak sama-sama tengok TV sambil minum petang.. borak-borak sementara tunggu cita Love U Mr. Arrogant tayang. haha. tapi kitaorang tak lewat solat ehh..Johor masuk waktu awal. solat dulu baru tengok. heee. ( gelabah eksplain sebab takut karang ade plak tempek aku dengan ayat nih ~ ' kalau nanti tuhan tanya kenapa lewat solat maghrib, ko nak suruh Mr. Arrogant tolong jawab? ' ) -,-'

confius eh mana satu makcik? haha. makcik yang dok tengah-tengah. bukan yang pakai tudung oren tu tau. yang pakai tudung oren tu walaupun gaya macam makcik Kiah jual jamu tak laku, tapi masih muda terang tang tang. tsskkk -,-'

makcik dah pindah semalam..hukhuk. seryes sunyi bila makcik takde..kami dua asyik la berkurung dalam bilik memasing. tapi redha jela..makcik kan nak bina kehidupan baru dengan incik suami. hehe. makcik ni tengah darah manis tau..nak kawin hujung bulan nih. ini adalah perkahwinan makcik yang ketiga. jeles iolls. terlupa pulak nak mintak tips mudah jodoh. haha. apa-apapon, semoga makcik bahagia hingga ke jannah bersama pasangan..sayang makcik ketat ketat.. <3 <3 <3

bila makcik dah angkut barang-barang sume, terusla kosong rumah..pastu si pipi tembam ni pon mula la poyo nak usya barang-barang rumah. padahal beliau sangat lah sengkek sebab gaji tak masuk lagi. hukhuk

kalau si Dayah ni lain la..layak jer nak usya peti ais pon sebab gaji dia dah masuk..eleh -,-'

keadaan rumah yang sendu sebab dah takde barang. cakap pon bergaung jer. dah macam dok dalam gua. haha. TV tuh anak makcik nak datang amek nanti. itu hari lori dah penuh. tak muat nak angkut. so, sesape yang nak sponsor kitaorang TV PLASMA, dialu-alukan..TV PLASMA jer ok..TV cap ayam, kami tak mau. haha 


terima kasih buat yang sudi membaca <3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...