16 June 2013

sekejap jer..

assalamualaikum...

semua orang kalau tanya part apa yang paling best dalam hidup, mesti dia akan jawab zaman study la paling best..sebab?? tah la..aku nak explain pon tak reti. tapi memang best la kan..bukan sebab aku jenis manusia rajin study, ulat buku ker hape, jauh sangat la kan aku dengan sifat begitu..tapi aku memang suka zaman study. ambik contoh macam bila pegi sekolah untuk mengajar, dengan pegi maktab untuk belajar, aku suka lagi pegi maktab. bila nak pegi maktab rasa cam best jer dapat jumpa kengkawan. kat sekolah?? ade gak kawan..tapi semua orang sibuk dengan kerja masing-masing. so, keakraban tu tak sama macam kengkawan dekat tempat study..

dekat maktab, kita cuma jumpa beberapa kali jer. time cuti sekolah jer jumpa. dalam masa setahun setengah. tak lama mana. tapi walaupun camtu, kita tetap rasa rapat. dah tak kisah sangat pon. kalau cakap ngarut-ngarut masa presentation tak malu pon. pastu borak macam mak nenek pon tak kisah jugak. takde nak cover-cover sebab dah rasa semua macam adik beradik. 

yang best lagi, kitaorang punya mentor, baik sangat..dah macam kita punya ayah angkat tau. sempoi sangat..boleh melawak. boleh ngadu-ngadu. boleh manja-manja gittuww..haha

ini masa awal-awal interaksi..aku dapat tahu masuk geng ni lambat. memula aku unit lain sebab waktu pendaftaran nama aku takde. sedey tau nama aku tercampak-campak. tapi okay la jugak tercampak dalam geng nih sebab dapat mentor baik. kengkawan baik. bagus betul dapat duduk bersama orang-orang baik. mihmihmih. tapi lepas tu, 4 orang daripada group kitaorang kena hantar dekat Sabah. kesian diaorang..jadi kami tinggal 14orang.

interaksi bulan 3 kami berjumpa balik..masa ni Kak Mas baru masuk..katanya dia tak tahu dia dapat J-Qaf. nama dia tertinggal. tapi lepas tu pihak IPG panggil dia balik. lega la Kak Mas..tak kena ragging macam kitaorang masa orentasi. kitaorang kena pakai tudung itik tahu?? buruk gila..aku takde simpan satu pun gambar masa pakai tudung tuh. malu iollss..=P

masa ni sebelum bertolak pegi Tasik Biru untuk program BIG. banyak sangat kenangan dekat BIG ni tau..sebab geng kami tak kena pecah. kami duduk satu kumpulan sebab program ni mentor kami yang handle. rasanya group lain mesti sakit hati tengok kami sebab group lain kena pecah dua. group kami tak kena pecah pon..pastu mentor kami plak asyik melayan kami macam menatang minyak yang penuh..ecehhh..hehe. TQ cikgu...sweet sangat cikgu nih..^_^

 cuti sekolah bulan 5 datang lagi untuk interaksi..malam last, kelas kitaorang wat dinner. ini dinner yang paling best la bagi aku. sebab masa ni semua datang. yang ada husband, bawak husband datang sekali. mentor kitaorang bawak satu family terus.. meriah sungguh masa ni..

interaksi bulan 11 & 12..masa ni ambik gambar untuk majalah IPG. tapi Cikgu Rosli suruh photographer tu buat kerja lebih sebab cikgu bawak DSLR dia. jadi, dia mintak snap untuk kamera dia sekali. makanya, ada la untuk simpanan kami sendiri..cikgu memang best..tau tau jer anak buah dia ni kuat posing. kihkih

sebelum balik, macam biasa..kelas aku suka wat program mengerat silaturrahim kann..kami pegi main boling dekat MIBC.

interaksi last..walaupun sibuk nak exam, ade majlis untuk batch KPLI-JQAF 2012. majlis ni sebelum exam. 

habis jer exam, malam tuh kelas kitaorang pulak wat dinner. tapi waktu ni dah ramai yang balik. ada 6 orang yang tak join. dah tak menyabar nak balik katanya..haha. tapi still kami disini bergumbira..

setahun setengah sekejap jer..aku harap kita boleh dapat result yang baik dan boleh jumpa masa konvo nanti.

thanks buat kengkawan yang sangat baik, tak berkira dan sudi berkongsi ilmu selama kita study sama-sama. buat Cikgu Rosli, terima kasih banyak-banyak sebab sudi jadi mentor yang terbaik buat kami. mana la nak cari mentor best macam nih..satu dalam seribu kowt..^_^


nota kaki : insyaAllah..persahabatan ni akan berkekalan. Amin..


terima kasih buat yang sudi membaca <3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...