24 December 2012

cameron highland part 2

assalamualaikum...

baik.baik.entri semalam bersambung.dan sambungannya aku sudah siapkan pada malam ini..aku tak mau menangguh lebih lama,nanti basi! sape pon dah tak lalu.wuhuhu

ini adalah rentetan perjalanan kami pada hari ke 2 di Cameron..


ladang teh..memang sejuk mata memandang.tenang hati..

5 bersaudara..eh.eh. 5 beradik..

daun teh..macam daun limau purut jer aku tengok.hehe

tuan puteri sedang poyoss..

cafe dekat ladang nih..

 kek coklat..

kek carrot..(sesuka hati campur-campur bahasa)

teh terbaik dari ladang..

lemon tea..(bahasa inggeris pulok! ngada-ngada..ngengeh)

kaum kerabat aku..

pas minum teh,kitaorang masuk kedai souvenir..aku paksa adik aku pakai telinga gajah tuh.kaler pink plak tuh.hehe.siannn.nampak macam teraniaya tak?

duit takde..so,try jela kengkonon macam nak beli.pas try tuh,try nih..kuar kedai.sakit hati tak?

sebelum berangkat ke tempat lain..

lepas ladang teh,kitaorang gi ke ladang strawberi..bukan ladang sangat pon.sebenarnya cafe strawberi.tapi dia ada jugak ladang.cuma dia bukak sikit jer untuk kite usya-usya.yang lain sume dia pagar..

walaupon tak boleh tawaf ladang strawberi yang besar,tapi ok la.kurang-kurang penah jugak tengok pokok strawberi.fresh lagi..

fresh kan..

lagi gambar buah strawberi..

lepas dah puas tengok pokok strawberi,kami masuk cafe plak..cafe lagi kan..hehe.memang kami bangsa yang suka makan..=P

murah-murah jer harga kek nih..yang penting suma berasaskan strawberi..
wat-wat cool..padahal dah tak sabar nak serang.hihi
strawberi dengan cream..sedap..selain coklat,makan dengan cream pon sedap jugak.

aiskrim vanilla dengan limpahan sos strawberi..nyumnyum!

aiskrim vanilla coklat dan strawberi segar..

cheese cake strawbery..

kek coklat strawberi..hai..pokoknya sume strawberi..

kami lah pemakan yang sangat kuat.bhaha

selesai makan-makan,kitaorang jenjalan kat cactus point..

cantik sangat kot pokok bunga kat sini..aku dah terasa cam nak buat rumah kat sini sebab nak tengok bunga hari-hari..cewahh..gebang jerk.padahal nak jaga pokok pelam pon malas ya rabbi..

cantik kan..

cantik kan...(dah tak tahu nak letak caption apa..boleh tak ulang-ulang je ayat?? hihi)


lagi pokok bunga yang cantik..

zemangat adik aku nak beli cactus..

murah jer cactus nih..6 pasu rm10..

ole-ole dari Cameron..ok gak..

cactus yang berwarna-warni..

lagi pokok cactus yang berwarna-warni..sabar jela dengan perangai aku yang dah habis idea nih..wuhuhu

kami adalah manusia yang tak pandai jaga tumbuhan..so,ambik gambor jela..


mushroom corner..

bilik mushroom..busuk kot.ape motif masuk dalam nih pon tak tahu..huhu

adik aku buat muka busuk..bhaha.memang busuk..

strawberi tiruan..

tadi masuk pintu belakang..sekarang dekat hadapan kedai..

sibukkan jalan kat sini..sesak..dengan jalan kecik lagi.

orait..entri ini bersambung...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...