14 November 2012

salam maal hijrah

assalamualaikum...

apakah tarikh hari ini dalam kalendar Islam? yes..hari ini adalah 29 Zulhijjah 1433H.dan besok ialah 1 Muharam 1434H. jadi,sempena awal Muharam aku nak berkongsila doa akhir tahun dan awal tahun.walaupon ramai yang post dekat FB doa ni, tapi aku tetap jugak nak berkongsi dalam blog ini..yelah..depavali aku leh update asal awal Muharam aku taknak update..eh,kemon arr..aku Islam sejati tau..tak cool la kalau blog aku takde info Islam..(gelabah jerk! =P)

mudah-mudahan segala amalan kita pada tahun ini akan diterima dan pada tahun baru nanti kita akan melakukan lebih banyak amal ibadat dan kebaikan..insyaallah


baca doa ni menjelang akhir tahun baru Islam iaitu selepas waktu asar @ sebelum maghrib.bacalah sebanyak 3 kali..semoga amalan baik kita pada tahun lepas diterima oleh Allah SWT.dan semoga dosa-dosa yang telah kita lakukan juga diampunkan oleh Allah SWT..amin...


ini pulak doa awal tahun baru Islam..baca doa ini selepas waktu maghrib.pohonla pada Allah SWT agar di tahun baru ini kita dapat meningkatkan kebajikan serta ketakwaan kepadaNya..

* salam Maal Hijrah..dah settle audit amalan kita pada tahun sebelum ni?? tak terkira yer...huhu

~ ISLAM ITU INDAH ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...