15 November 2012

blog ibarat diari..

assalamualaikum...

aku ni kan walaupon nampak macam malas dan takde perasaan tapi sebenarnya aku adalah seorang yang sangat suka menulis dairi.ha..caye tak? caye tak? tolonglah percaya walaupon kalau tengok FB aku tuh asyik cedok ayat orang jerk tapi aku sebenarnya suka menulis kisah sendiri ditempat sendiri.* apakah yang sedang aku merepek nih?

ya..kisah sendiri ditempat sendiri means aku ada space aku sendiri untuk merepek meraban tanpa gangguan.dolu-dolu kan aku penah ade dairi tau,masa aku sekolah menengah.rasanya aku form 1 mase tuh.aku dok asrama dan first time la katakan berpisah dari keluarga.jadi menulis dairi adalah sesuatu yang aku rasa cool la jugak.yer arr,setiap perkara yang kita buat kita catat dalam dairi.cool kan? tapi masa tu bajet takde..aku tulis dairi pakai buku tulis garis satu ja.ala..yang buku tulis untuk latihan tu.lapan posen jer harga..wuhuhu.


 camni la lebih kurang bentuk dairi yang tak cukup bajet..agaga.

sebat jela kan daripada takda langsung..tapi kan bestnya dairi aku tu asyik mengutuk orang jerk.macam bagus aku nie..ngehngeh.yela..masa sekolah menengah kan asyik bergaduh ja.dah tu apa lagi,lepas geram dalam dairi la..satu hari kalau aku boleh tulis,berjela-jela sampai 2 muka surat..wah..kalau camni aku punya feel menulis karangan dalam exam confirm street A la an..aku tulis dairi tu sampai 2 buku jer..habis 1 buku aku gi tampal dengan gam buku lagi satu dekat belakang dia.ala..macam buku latihan yang selalu habis dan sambung jer kat belakang.kira cantumkan sekali jer senang.habis buku kedua,aku dah malas dah nak tulis..yer arr,tulis dairi rajin semacam,suh buat homework bergolek-golek malas..so,dairi aku masa sekolah menengah aku tulis masa form 1 je..pastu terus khatam.tak tulis dah...oleh kerana dairi tu aku pakai buku latihan jer,aku rasa mak tam aku dah bakar suma buku-buku tu sekali harung..bagus..bukannya aku nak simpan pon.dairi tah apa-apa..perasan bagus aku nih..wakaka.

pastu masa aku dekat KUIN ( insaniah ) aku adala dapat hadiah bezday dari housemate aku satu buku nota kecik yang sangat comey..masa aku tengok buku tu,tidak semena-mena aku terasa macam nak tulis dairi balik.tak sedar diri aku ni..padahal aku ni bangsa kalau tulis dairi nak tulis panjang-panjang.buku tu kecik cenonet.tak padan dengan feel aku yang melampau-lampau.huhu.tapi sebab aku dah mula tulis,maka aku redah jer sampai ke sudah..kalau masa kat sekolah dulu aku asyik tulis pasal tak puas hati kat orang tu orang ni,kat sini pon sama..hahaha.perasaan bajet aku tu masih sebati lagi weyh..cumanya adala aku tokok tambah sikit sebab masa tu aku dok umah sewa..kalau aku masak apa,makan apa,suma aku tulis dalam dairi.tak standart langsung aku ni an..orang lain cita kat dalam FB suma benda tu,aku tulis dalam dairi.apa ke paedah nye tah..wuhuhu.

lama-lama aku merasa bosan tulis dairi ni..sebab menulis dairi menggunakan tulisan tangan dan aku punya tulisan plak sikit punya teruk..aku ni bukan la jenis yang kreatif lagi inovatif..kalau buku skrap pon aku tulis selekeh habis,apatah lagi dairi..tulisan aku tu dah macam cacing kepanasan..sampai aku pon tak tahu mana pangkal mana hujung.mula-mula tegak,sampai tengah aku punya tulisan dah senget ke kiri,lepas tu bertukar senget ke kanan plak,dan akhirnya senget benget tanpa kedudukan yang statik.maka,aku sendiri pon jadi benci nak tengok dairi tuh..hahaha..tah mana-mana dah dairi tu sekarang.aku pon dah tak hengat..

satu hari ni,kawan serumah ngan aku ajak aku buat blog..masa dia ajak tu aku tak yakin la.sebab aku suka tulis mengarut-ngarut.camna nak bagi orang baca..tapi an,walaupon tak yakin aku buat gak..aku memang suka menulis ni..tapi masa tu jujur la kan,blog aku tu lebih banyak copy paste dari entri orang lain je daripada aku menulis sendiri.aku banyak upload gambar tapi tak banyak menulis.ahh..pokoknya memang teruk la aku ni..cita-cita setinggi langit,tapi sumenye hangat-hangat tahi ayam jer..sampai satu saat aku pon stop tulis blog tu.kan? sila mengata aku sekarang..sume keje aku buat sekerat jalan jer.hampeh betol..



admin yang bercita-cita tinggi..*muntah


dan hari ni,aku menulis balik.^_^ blog yang baru masuk bulan ke 2..setakat ni aku masih belum copy paste lagi entry dalam blog ni..sumenye aku tulis sendiri.cuma gambar-gambar,aku cedok dari google.gambar harusla aku cedok dari google an..tak kan aku nak melukis pulok..menangis kalau nak lukis.wuhuhu.walaupon kekadang ayat macam budak tak belajar bahasa melayu,sila la maafkan..aku sememangnya sengal..=P


* usaha tangga kejayaan *
 berdoa sangat supaya jangan la blog ini juga sekerat jalan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...