12 September 2013

gonna miss uolls!

assalamualaikum...

dah terajin pulak aku hari ni update blog sampai dua kali. korang tekezut tak? haha..aku lagi terkezuttt..

sebelum aku masuk sek SARAN, aku sebenarnya dah malas nak kerja. sebab aku nak relaks jer kat rumah. berharap supaya posting cepat. tapi lepas tu kuar la kabar angin kata kemungkinan posting tahun depan. what?? kalau tahun depan dah macam mana pulak aku nak 'menafkahkan' en.viva aku tuh. matik la kalau asyik korek duit tabung haji. wahaha

so, apply sek SARAN. hari pertama aku masuk, aku dah bagitau status aku sebagai guru Jqaf yang tengah menunggu panggilan. tapi tula..cakap dengan budak-budak. manala diaorang faham sangat. hehe. minggu lepas dapat tau jer kena posting ke Johor 17hb, terus aku kabarkan pada semua anak murid aku. dan..seperti yang aku jangkakan, diaorang asyik tanya ja. 

kenapa ustazah nak berhenti? ustazah baru lagi kat sekolah ni.. tak kesian kat kami ker?

aku terpaksa eksplain berkali-kali. dari budak sek rendah sampai sek menengah. penat iolls..huhu. akhirnya diaorang faham jugak kenapa aku kena berhenti..yang best dekat sini, aku ada pegang 2 kelas. guru kelas tingkatan 3 & darjah 4. hehe. best tau pegang kelas. terasa macam ibu-ibu sangat bila jadi guru kelas. Jqaf nanti takleh jadi guru kelas dah..=P so, kita ambik peluang sekarang nih merasa jadi guru kelas.

bila aku tau aku dah nak kena resign, dalam kepala aku memang fikir nak buat jamuan jer dengan budak-budak kelas aku. sebab ni jala masa yang ada nak seronok seronok dengan diaorang. dan, alhamdulilah..diaorang sume ok. walaupun tingkatan 3 waktu tuh, kelam kabut dengan trial PMR. mula-mula aku takmo ganggu diaorang, tapi diaorang nak jugak buat..kita on jela..

aku tak tau yang budak form3 selalu wat jamuan untuk sambut bezday..bila budak perempuan datang kat aku suh pujuk budak laki bayar duit kelas, baru aku tau diaorang suka sambut bezday. dengan serta merta aku nak join jugak. hehe. ' ustazah nak join jugak boleh tak? ustazah punya bezday bulan 8..boleh kan? ' hasilnya 3 bijik kek diaorang bawak itu hari. 2 bijik kek pakai duit kelas. 1 bijik lagi, ada sponsor..masyuk.masyuk..hehe

ini aku punya kek. Umi Naqiah tau..pelajar perempuan form 3 panggil aku umi. aiseyh,,feeling kawin muda sangat, tetiba dah dapat anak besar besar nak ambik PMR. haha .diaorang masukkan nama aku dengan budak laki.. sabor jela..Eiman dengan aku bulan 8. si Safwan, bulan 9..tak silap gabung 3 bulan kot. 7,8,9..


potong la kek dengan anak anak..haha. besau dah anak umi yer..apesal tinggi sangat nih??

 jemput jugak cikgu-cikgu lain makan..supaya mereka merasa gembira dapat makan free..haha

aku bawak makaroni goreng jer itu hari..mintak budak-budak bawak makanan sorang sikit, jadila banyak. dapat la sama sama merasa..

 gambar satu kelas. tapi ada yang tak datang..aku pakai jubah seluar tau. karang ingat aku pakai jubah senteng pulak..hehe

 diaorang ni sume baik-baik. sedey nak tinggalkan diaorang. takpela..insyaAllah kenduri nanti ustazah jemput korang sume datang basuh pinggan yer..haha.

ini jamuan darjah 4..untuk darjah 4 memang aku kena setting daripada A sampai Z..budak sekolah rendah kan..penat la sikit. aku bagi diaorang minum air kotak jer. malas aku sorang-sorang nak tunggang terbalik bancuh air. haha.

nak potong kek pon seksa..boleh diaorang himpit aku semata-mata nak masuk dalam gambar..sabor jela..

 nak tangkap gambar pon kemain susah. penat aku arah diaorang dok camni camnu..last-last hasilnya....

ini jela..aku dah malas. lantakkan jela korang nak buat ape kat belakang tuh. janji ade muka korang dah cukup..hehe

stat daripada aku bagitau aku nak berhenti, tiap hari aku dapat hadiah ngan surat. aku sampai tak tau nak cakap camna. aku ajar kat sekolah ni tak sampai 2 bulan pon. tapi sayangnya diaorang dekat aku, macam banyak betul jasa aku kat diaorang..huhu

sanggup diaorang ni koyak buku sebab nak tulis surat kat aku..ish, ni yang nak nangis nih..huhu. yang tulis kad bagai bagai. terima kasih yer wahai anak murid ku..


tadi aku bukak hadiah, isinya..aduhh, terharu kitew..dapat Al-Quran, novel, perfume, fail, mangkuk tingkat ngan tea cameron pon hado! haha. class anak murid haku!

ini pulak dari kak Fazlina..cikgu SARAN. dia boleh kasi angpau kat aku. katanya sebab tak sempat nak belanja Coolblog. adehhh..apa ni??..sekeliling aku sume orang baik baik. syahdu betul la! huhu


by the way..rasa sangat bahagia walaupun dapat keja dekat SARAN kejap jer tapi pengalaman dan kenangan bersama dengan pelajar dan guru-guru SARAN memang terbaek..pastinya aku akan doakan kejayaan buat setiap mereka dunia dan akhirat. terima kasih sebab dah menjadi satu kenangan manis dalam hidup aku..love uolls.-,-'


terima kasih buat yang sudi membaca <3


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...